New logo sm
banners4.jpg

Γενικές Ανακοινώσεις

 Ομιλητής Armando Di Nardo
Associate professor, PhD, Coordinator of European IP Water Action Group CTRL+SmartWaterNetwork
Department of Engineering (Università della Campania Luigi Vanvitelli)
Istituto Sistemi Complessi (Consiglio Nazionale delle Ricerche)
 Θέμα Divide and Conquer: Water network partitioning of Smart Water Networks
 Ημερομηνία  26/9/2018
 Περίληψη The recent development of ICT (Information & Communication Technology) allowed to transfer some innovations also to water networks contributing to develop the new era of Smart Water Networks. In particular, the possibility of inserting remote control valves and flow meters in Water Distribution Systems (WDS) allows the implementation of the paradigm of “divide and conquer”, that consists into divide a large water network into k smaller subsystems, in order to simplify and improve the management of water supply system. Indeed, the partitioning of the network into hydraulically independent subsystems or districts, called District Meter Areas (DMA), can significantly help the operators for water loss detection and pressure management and for water safety of WDS. When DMAs are permanent, the technique is called Water Network Partitioning (WNP). Traditionally, the WNP is based on empirical and ‘trial and error’ approaches used with hydraulic simulation, which are difficult to apply to large water networks because the insertion of gate valves reduces the hydraulic performance of network increasing significantly energy losses. Recently some heuristic procedures, based on different techniques (graph theory, spectral clustering, recursive and multiagent approaches, etc.) showed that is possible to find automatically optimal solutions. The lecture will show that advantages of the application of the paradigm of divide and conquer and some recent procedures to obtain optimal water network partitioning of Smart Water Networks.


 Ομιλητής Λάμπρος Κούτας
Επίκουρος Καθηγητής
 Θέμα Σύνθετα υλικά νέας γενιάς για την ενίσχυση κατασκευών Ο.Σ. και τοιχοποιίας
 Ημερομηνία  28/11/2018
 Περίληψη Λόγω της γήρανσης των υφιστάμενων κατασκευών οπλισμένου σκυροδέματος (Ο.Σ.) και τοιχοποιίας, αλλά και των αυξημένων απαιτήσεων των σύγχρονων κανονισμών, η μεγαλύτερη μερίδα τέτοιων κατασκευών παρουσιάζεται να είναι τρωτή, κυρίως, απέναντι σε έντονες σεισμικές διεγέρσεις. Αν λάβει κανείς υπόψη ότι το κόστος κατεδάφισης και επανακατασκευής τους είναι, στις περισσότερες περιπτώσεις, απαγορευτικό, τότε η λύση της δομικής αναβάθμισής τους μέσω τεχνικών ενίσχυσης αποτελεί ουσιαστικά μονόδρομο.

Η παρούσα διάλεξη έχει ως στόχο την εισαγωγή στην χρήση ενός σύνθετου υλικού νέας γεννιάς για την ενίσχυση κατασκευών Ο.Σ. και τοιχοποιίας. Το υλικό αυτό που αποκαλείται “Textile-Reinforced Mortar (TRM)”, αποτελείται από πλέγμα ινών με εξαιρετική εφελκυστική αντοχή (π.χ. ίνες άνθρακα, υάλου, βασάλτη), που εμβαπτίζεται σε κονίαμα συνήθως τσιμεντοειδούς σύστασης. Θα παρουσιαστούν τα σημαντικότερα αποτελέσματα από μεγάλο αριθμό ερευνητικών εργασιών που εκπονήθηκαν τα τελευταία περίπου 7 χρόνια στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας και στο Πανεπιστήμιο του Nottingham. Aπό τις πειραματικές δοκιμές που ξεκινούν από το επίπεδο του υλικού και φτάνουν έως και το επίπεδο της κατασκευής, προκύπτει ότι οι τεχνικές ενίσχυσης με χρήση του νέου αυτού υλικού αποτελούν μια βιώσιμη, φιλικότερη στο περιβάλλον, πιο οικονομική και εν γένει πολλά υποσχόμενη εναλλακτική έναντι άλλων ανταγωνιστικών υλικών ενίσχυσης.


 Ομιλητής Γεώργιος Αρχοντίτσης
Καθηγητής, University of Toronto
 Θέμα Μαθηματικά μοντέλα στις περιβαλλοντικές επιστήμες: Χρήσιμα εργαλεία περιβαλλοντικού σχεδιασμού ή απλά «παλάτια στη άμμο»;
 Ημερομηνία  5/12/2018
 Περίληψη Τα μαθηματικά μοντέλα αποτελούν ένα αναπόσπαστο μεθοδολογικό εργαλείο στις περιβαλλοντικές επιστήμες για την κατανόηση οικοσυστημικών διεργασιών, την ανάλυση διαχειριστικών σεναρίων, και την πρόβλεψη των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. Παρόλα αυτά, η επιστημονική μεθοδολογία των μαθηματικών μοντέλων και η αξιοπιστία τους ως βάση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων και γενικότερα της περιβαλλοντικής πολιτικής έχουν αμφισβητηθεί έντονα. Η ανάπτυξη καινοτόμων μεθόδων για την αξιολόγηση του σφάλματος και της αβεβαιότητας που διέπει τις προβλέψεις των μαθηματικών μοντέλων αποτελεί μία από τις προτεραιότητες της περιβαλλοντικής διαχείρισης για την επίτευξη μιας ορθολογικής διαδικασίας λήψης αποφάσεων. Οι στατιστικές τεχνικές βασισμένες σε Bayesian statistics αποτελούν ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για την ανάλυση της αβεβαιότητας και του σφάλματος των μοντέλων. Η παρουσίαση μου περιλαμβάνει μια σειρά από παραδείγματα περιβαλλοντικών προβλημάτων (ευτροφισμός, κλιματική αλλαγή, βιοποικιλότητα, ποιότητα νερού), όπου η χρήση αυτής της μεθοδολογίας έχει δώσει αξιόπιστες λύσεις.


 Ομιλητής Δρ. Ιωάννης Αδάμος
Διδάσκων ΠΘ
 Θέμα Ανάπτυξη μοντέλων διείσδυσης εκστρατειών οδικής ασφάλειας και εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην οδηγική συμπεριφορά (Modeling the impact of road safety communication campaigns and training programs on driving behavior)
 Ημερομηνία  10/12/2018
 Περίληψη Η κόπωση κατά την οδήγηση αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα πρόκλησης ατυχημάτων, τραυματισμών και θανάτων. Σύμφωνα με διεθνή στατιστικά στοιχεία, οι επαγγελματίες οδηγοί αποτελούν μια ιδιαίτερα ριψοκίνδυνη ομάδα χρηστών, με μεγάλη πιθανότητα εμπλοκής σε ατύχημα λόγω κόπωσης.

Στο πλαίσιο της παρούσας διάλεξης θα γίνει εισαγωγή ενός ολοκληρωμένου πλαισίου, το οποίο διευκολύνει: α) τον σχεδιασμό επεμβάσεων οδικής ασφάλειας, όπως είναι οι εκστρατείες και τα εκπαιδευτικά προγράμματα, β) την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητάς τους, γ) την εκτίμηση της διείσδυσής τους στην οδηγική συμπεριφορά και δ) την ανάπτυξη μοντέλων για την πρόβλεψη των προθέσεων και της συμπεριφοράς των οδηγών σε θέματα οδικής ασφάλειας. Το πλαίσιο επικυρώθηκε σε πανελλήνια εκστρατεία με θέμα την οδηγική κόπωση και σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την κόπωση, το οποίο επιμόρφωσε 162 επαγγελματίες οδηγούς μεγάλης εταιρείας δομικών υλικών στην Ελλάδα. Εφαρμόζοντας ένα πλήρες πλάνο αξιολόγησης, έγιναν έρευνες δηλωμένων προτιμήσεων, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την υλοποίηση της εκστρατείας, και πριν και μετά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Επιπρόσθετα, στην περίπτωση του εκπαιδευτικού προγράμματος, συλλέχθηκαν αντικειμενικά στοιχεία (ταχύτητα, διάρκεια οδήγησης) από τους δορυφορικούς ανιχνευτές στίγματος (GPS) των φορτηγών οχημάτων των επαγγελματιών οδηγών που συμμετείχαν στην έρευνα δηλωμένων προτιμήσεων. Ο στόχος ήταν να διερευνηθεί ο βαθμός σύγκλισης μεταξύ της δηλωμένης συμπεριφοράς και της συμπεριφοράς που καταγράφεται από την πραγματική οδήγηση, όπως και ο βαθμός διείσδυσης της εκπαίδευσης στην αλλαγή της συμπεριφοράς των οδηγών προς την ασφαλή κατεύθυνση.

Διαπιστώθηκε πως οι αλλαγές στη συμπεριφορά των οδηγών δεν αντικατοπτρίζουν απευθείας την πραγματική συμμόρφωσή τους με τους κανονισμούς οδικής ασφάλειας. Για την ακριβέστερη εκτίμηση της αποτελεσματικότητας επεμβάσεων από αντικειμενικές μετρήσεις (π.χ. GPS), απαιτείται μεγαλύτερο διάστημα συλλογής δεδομένων. Από την άλλη πλευρά, οι μετρήσεις δηλωμένης συμπεριφοράς αποδεικνύεται ότι είναι πιο ευαίσθητες στις αλλαγές της συμπεριφοράς. Προτείνεται σφαιρική αξιολόγηση των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων των δυο μεθόδων, πριν την εφαρμογή τους σε επεμβάσεις οδικής ασφάλειας.


 Ομιλητής Χαράλαμπος Μπανιωτόπουλος
Καθηγητής, School of Engineering, University of Birmingham
 Θέμα Υπερυψηλοί χαλύβδινοι πύργοι ανεμογεννητριών. Eρευνητικές προκλήσεις και ανοικτά θέματα.
 Ημερομηνία  13/2/2019
 Περίληψη Ο άνεμος έχει καταστεί σήμερα η πρώτη πηγή παραγωγής αειφόρου ενέργειας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ΗΠΑ και Καναδά, και η δεύτερη στην Κίνα ως αποτέλεσμα των τεχνολογικών επιτευγμάτων στο πεδίο της Αιολικής ενέργειας τα οποία είναι σήμερα αλματώδη, όμως παρά το γεγονός αυτό, απαιτούνται περαιτέρω τεχνολογικά καινοτόμες λύσεις στα ανοικτά προβλήματα σχεδιασμού τους.

Στο πλαίσιο αυτό, στη διάλεξη θα παρουσιαστούν ορισμένα σημαντικά θέματα Μηχανικού τα οποία αφορούν στο σχεδιασμό χαλύβδινων πύργων ανεμογεννητριών, ενώ θα συζητηθούν επίσης ανοικτά ερευνητικά θέματα που αποτελούν προκλήσεις για τους ερευνητές που εστιάζουν τις ερευνητικές τους προσπάθειες στα συστήματα ενέργειας από άνεμο. Συγκεκριμένα, θα παρουσιαστούν πρόσφατα ερευνητικά αποτελέσματα σχεδιασμού υπερυψηλών χαλύβδινων πύργων ανεμογεννητριών, καθώς επίσης και ερευνητικά αποτελέσματα σχετικά με τις συνδέσεις υπεράκτιων πύργων ανεμογεννητριών μέσω κονιάματος πολύ υψηλής αντοχής και στοιχείων διάτμησης.


 Ομιλητής Ιωάννης Κ. Χατζηγεωργίου
Καθηγητής ΕΜΠ
 Θέμα Offshore wind energy
 Ημερομηνία  13/3/2019
 Περίληψη Η βιομηχανία παραγωγής ενέργειας σε υπεράκτιες περιοχές είναι ο ταχύτερος αναπτυσσόμενος τομέας παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας παγκοσμίως. Οι ανεμογεννήτριες ανοιχτής θαλάσσης υπερέχουν συγκριτικά με τις χερσαίες δεδομένου ότι σχεδιάζονται και εγκαθίστανται στοχεύοντας στην εκμετάλλευση του τεράστιου αιολικού δυναμικού στην ανοιχτή θάλασσα. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι η εγκατάσταση μακριά από κατοικήσιμες περιοχές αυξάνει την κοινωνική αποδοχή. Οι ευρωπαϊκές επενδύσεις στον συγκεκριμένο τομέα ανήλθαν στα 18 εκ € το 2016 και 8 εκ € το 2017, μεγέθη τα οποία αντιστοιχίζονται σε νέες εγκαταστάσεις ισχύος 18GW και 8GW. Εντούτοις η εν λόγω τεχνολογία αναπτύσσεται με δυναμικούς ρυθμούς με νέα σχέδια εγκατάστασης που έχουν ως στόχο την εκμετάλλευση του «καθαρού» και αυξημένου αιολικού δυναμικού στην ανοιχτή θάλασσα. Οι πλωτές ανεμογεννήτριες και τα υβριδικά ενεργειακά συστήματα αποτελούν πλέον το καινούριο σύνορο προς την κατεύθυνση εκμετάλλευσης του θαλάσσιου περιβάλλοντος.


 Ομιλητής Σπύρος Καραμάνος
Καθηγητής ΠΘ
 Θέμα Σωλήνες Διπλού Τοιχώματος. Εφαρμογές Αγωγών Υδρογονανθράκων σε Μεγάλα Θαλάσσια Βάθη.
 Ημερομηνία  22/5/2019
 Περίληψη Οι σωλήνες διπλού τοιχώματος χρησιμοποιούνται σε αγωγούς μεταφοράς υδρογονανθράκων για την αποφυγή εσωτερικής διάβρωσης. Συγκεκριμένα, ένας λεπτότοιχος σωλήνας από ανοξείδωτο κράμα εισάγεται ως επένδυση μέσα σε έναν παχύτερο σωλήνα από χάλυβα υψηλής αντοχής. Η εργασία εστιάζει σε σωλήνες διπλού τοιχώματος, οι οποίοι είναι υποψήφιοι για την κατασκευή υποθαλάσσιων αγωγών σε βάθη που συχνά ξεπερνούν τα 1,500 μέτρα. Σε αρκετές περιπτώσεις, η πόντιση του αγωγού γίνεται με την μέθοδο της «ανέμης», όπου ο σωλήνας υπόκειται σε ισχυρές καμπτικές παραμορφώσεις μέχρι και 2%, κατά το τύλιγμά του στην «ανέμη». Ο μονόπλευρος περιορισμός του εσωτερικού σωλήνα από τον εξωτερικό και η αλληλεπίδραση των 2 τοιχωμάτων τους έχει σημαντική επιρροή στην τιμή της καμπυλότητας όπου παρατηρείται η έναρξη τοπικού λιγισμού στον λεπτότοιχο σωλήνα. Το πρόβλημα επιλύεται αριθμητικά, με μη γραμμικά πεπερασμένα στοιχεία. Η ανάλυση παρακολουθεί την εξέλιξη τάσεων, παραμορφώσεων και τοπικών υβώσεων, ενώ η κατεργασία διαμόρφωσης του διπλού σωλήνα λαμβάνεται υπόψη με εύρωστο τρόπο και υπολογίζεται η επιρροή της στο προσδιορισμό της καμπυλότητας έναρξης του τοπικού λυγισμού. Τα αριθμητικά αποτελέσματα συγκρίνονται επιτυχώς με υπάρχοντα πειραματικά δεδομένα.

Language

Επιλογές