Η Συνέλευση του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών (ΤΠΜ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στη συνεδρίασή της στις 7 Φεβρουαρίου 2018, ενημερώθηκε από τον Πρόεδρο του Τμήματος και στη συνέχεια συζήτησε διεξοδικά επί του ζητήματος της ενσωμάτωσης των ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας στο Π.Θ. καταλήγοντας στα εξής:
Το ΤΠΜ πιστεύει ακράδαντα ότι τα πανεπιστήμια και πολυτεχνεία της χώρας (i) θεσμοθετήθηκαν με διαφορετική ακαδημαϊκή και επιστημονική στόχευση από εκείνη των ΤΕΙ, (ii) λειτουργούν και αξιολογούνται με κριτήρια διαφορετικά από εκείνα των ΤΕΙ, (iii) έχουν διακριτούς ρόλους στην εκπαιδευτική διαδικασία και την παραγωγή επιστημονικής γνώσης από εκείνους των ΤΕΙ, (iv) έχουν διαφορετικό προσανατολισμό αναφορικά με την επιστημονική κατάρτιση και επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων τους από εκείνον των ΤΕΙ, ο οποίος αποτυπώνεται με σαφήνεια στα προγράμματα σπουδών.
Αναφορικά με τη σχεδιαζόμενη συνένωση του Π.Θ. με τα ΤΕΙ της ευρύτερης περιοχής, το ΤΠΜ πιστεύει ότι θα έπρεπε να έχει προηγηθεί ευρύτατος διάλογος μεταξύ των μελών της Πανεπιστημιακής κοινότητας του Π.Θ. και η έκφραση των διαφόρων απόψεων να έχει γίνει μέσω των θεσμοθετημένων συλλογικών οργάνων (Τμήματα, Κοσμητείες, Σύγκλητος). Επιπλέον, οποιαδήποτε συζήτηση στην κατεύθυνση της ενσωμάτωσης των ΤΕΙ και της αξιοποίησης του προσωπικού τους για την κάλυψη διδακτικών και ερευνητικών αναγκών των υφιστάμενων τμημάτων του πανεπιστημίου θα πρέπει να γίνει αυστηρά στη βάση του στρατηγικού σχεδιασμού των Τμημάτων και με απόλυτο σεβασμό στην αρχή της ισονομίας ως προς τα ακαδημαϊκά κριτήρια που τηρούνται για την εκλογή μελών ΔΕΠ στο πανεπιστήμιο.
Το ΤΠΜ τάσσεται υπέρ των συνεργασιών πανεπιστημίων και πολυτεχνείων με τα ΤΕΙ, στη βάση κοινών ερευνητικών και επιστημονικών ενδιαφερόντων. Ωστόσο, ο δραστικός και χωρίς πληροφόρηση, διαβούλευση και σύμφωνη γνώμη των πανεπιστημίων επανασχεδιασμός της ανώτατης παιδείας που επιχειρείται με αφετηρία τη δημιουργία του ΑΕΙ Δυτικής Αττικής, με νομοσχέδιο που μεταξύ άλλων προβλέπει α) την ένταξη σε θέσεις καθηγητών πανεπιστημίου των εκλεγμένων με διαφορετικά κριτήρια καθηγητών ΤΕΙ και β) τη δημιουργία προγραμμάτων σπουδών τετραετούς διάρκειας και πανεπιστημιακού επιπέδου με τίτλους αντίστοιχους με τα προγράμματα σπουδών των πολυτεχνικών σχολών, δεν προστατεύει την ακαδημαϊκότητα, θα έχει σοβαρότατες αρνητικές επιπτώσεις τόσο στο ερευνητικό όσο και στο εκπαιδευτικό έργο του πανεπιστημίου, θα πλήξει το κύρος του και τελικά θα αναιρέσει τον θεσμοθετημένο ρόλο του.